/ VALTICKÁ / Školní zápisník - Valtická

Pátek

Ráno se nikomu nechtělo do chladna a mokra, ale přece dnes jedeme domů! Po snídaní jsme ještě dobalili své věci, uklidili pod postelemi a přenesli své věci do jídelny na budově. Pak si každá třída našla svůj koutek a provedla vyhodnocení školy v přírodě a paní učitelky rozdaly diplomy a malé dárky.

Páteční dopoledne ve IV.B ...

O půl dvanácte jsme šli na poslední oběd a o půl jedné přijely autobusy. Rychle jsme neložili všechna zavazadla a odpolední klid proběhl po cestě. Ta rychle uběhla a najednou stojíme před školou. Všichni měli velkou radost z návratu, sem tam dokonce ukápla slzička, možná taky trochu protože teď už škola v přírodě úplně skončila.

Tak zas příští rok.

Tak to jsme my ...

Čtvrtek

Dnes ráno bylo trošku zataženo, a tak se nám moc nechtělo z vyhřátých postýlek. Nakonec jsme vyskočili a dopoledne vypracovali další z projektových listů.

I.B

II.B

III.B

WP_20150617_003

IV.B

Ve dvě hodiny odpoledne začala příprava na další vrchol školy v přírodě, karneval. Masky byly úžasné a děti ještě víc. Nejhezčí masku jsme raději ani nevybírali. Sladkost dostali všichni.

Večer jsme si ještě vyzkoušeli něco z tanečního umění na pravé diskotéce a bavili jsme se u několika soutěží paní učitelek.

Naše "Makarena"...

Tak a zítra jedeme domů!!!! Už se moc na vás těšíme.

Středa

Ráno nás opět probudilo sluníčko, takže se nám vstávalo krásně. Dopoledne děti čekala práce na projektech. Všechny pracovaly usilovně a do oběda bylo hotovo i s použitím angličtiny.

Práce na projektu v I.B ...

Výsledky práce v II.B ...

Projekt III.B ...

IV.B a V.B při práci ...

Po obědě vyrazily všechny třídy na slibovaný výlet do Křižanova. Cestou se všichni podívali do moderního kravina a hlavně na telátka. Pokud by to šlo hodně žáků by si jedno vzalo určitě domů.

I.B

škola v přírodě II (11)

II.B

III.B

V.B

Po večeři jsme připravili táborák a opékání špekáčků. No a po setmění přišel jeden z vrcholů pobytu, stezka odvahy. Dětem se trošku klepala kolínka při pomyšlení na temný les, ale nikdo nezaváhal, všichni si za odvahu zasloužili pochvalu.

Trošku to na I.B kouřilo ...

škola v přírodě II (19)

Pohoda pro II.B ...

To bude bašta pro III.B ...

Špekáčku se dočkali i čtvrťáci a páťáci ...

Tak tohle bylo vidět na stezce odvahy ...

První prošla stezku odvahy paní učitelka ... a sama

Tak zatím, zítra nás čeká čtvrtek.

Úterý

Úterý začalo výbornou snídaní, zde v podání I.B

Dopoledne bylo ve znamení individuální práce jednotlivých tříd, opět I.B

Práce v III.B

Ještě jedna vzpomínka na pobyt v ZOO, II.B

Po poledním klidu se vrhly děti na oblíbenou hru "Šipkovaná". Tato hra je plná úkolů a plní ji družstva poskládaná z dětí různých tříd. Všechny úkoly byly výborně splněny a všichni si zasloužili odměnu v podobě malých sladkostí.

Cesta k dalšímu úkolu

Cesta za dalším úkolem.....

Hlavně abych se trefil........

A sladká odměna na závěr.

Pondělí

V pondělí 15. 6. 2015 jsme plní očekávání vyrazili směr Křižanov. První zastávka byla v ZOO Jihlava.

III.B pozoruje krmení medvědů

WP_20150615_001[1]

IV.B a V.B se těší na zvířátka

I.B na mostě v ZOO

Poté co jsme se rozloučili se zvířátky, jsme se vydali vstříc novým zážitkům do Křižanova. Ubytování proběhlo rychle a začalo seznamování s okolím. Po večeři zbylo trochu času na různé hry a potom už začala příprava na první noc. Některým se sice nepodařilo usnout hned po večerce, ale jinak byla noc klidná a ráno nás probudilo sluníčko.

Fotografie ze školy v přírodě najdete zde 1.B, 2.B, 3.B, 4. a 5.B, soutěže.

10 NEJ z KRÁLOVSKÉ ANGLIE

Londýn (110)

Jak si ověřit znalosti angličtiny a zároveň se dozvědět spoustu zajímavostí o Velké Británii? To si v květnu vyzkoušelo 9 žáků II. stupně ZŠ Mikulov, Valtická 3, kteří se vydali na šestidenní poznávací zájezd do Londýna.

Po náročné noční cestě autobusem jsme si prošli centrum Londýna s Big Benem, parlamentními budovami, sídlem britského premiéra na Downing Street, Trafalgarským náměstím a výměnnou stráží u sídla britské královny Alžběty II. u Buckinghamského paláce. Poté jsme přejeli metrem ke koncertní síni Albert Hall a navštívili Kensigtonský palác prince Williama a vévodkyně Kate. Na závěr si děti nakoupily na Oxford street, známé svými obchody a pozdě večer se ubytovaly po skupinkách v anglických rodinách, kde konverzovaly u večeře a snídaně.

Další dva dny byly věnované památkám v okolí Londýna. Navštívili jsme největší megalitickou památku v Evropě Stonehenge a gotické katedrály v Salisbury a Winchestru, ke kterému se pojí příběhy krále Artuše. Nejchladnější a deštivý čtvrtek jsme strávili v leteckém muzeu I. a II. světové války v Duxfordu, kde jsme si mimo jiné prošli interiér letounu Concorde a vyzkoušeli různé fyzikální experimenty. Po cestě zpět jsme se zastavili v Cambridge se čtvrtou nejstarší univerzitou na světě.

Poslední den jsme opět strávili v Londýně návštěvou muzea voskových figurín a národní galerie. V pevnosti Tower jsme viděli královské korunovační klenoty s dvěma největšími diamanty na světě. Vyjeli jsme si lodičkami do parku Greenwich, kde jsme viděli nultý poledník a hvězdárnu. Pak už nás jen čekal přejezd metrem k autobusu a cesta eurotunelem na kontinent.

Slunečné počasí nám opravdu přálo a dodalo na příjemné atmosféře zájezdu. Ráda bych poděkovala paní učitelce Petře Vycpálkové za organizaci zájezdu a všem zúčastněným za zodpovědné a přátelské chovaní na tak náročné akci.