/ VALTICKÁ / Školní zápisník - Valtická

7. ročník oblastního kola recitační soutěže

Základní škola Mikulov, Valtická 3, okres Břeclav uspořádala 31.března 2011 již 7.ročník oblastního kola recitační soutěže. Tento rok se do soutěže zapojilo celkem 43 dětí z mikulovských škol i škol z našeho okolí. Hlavní pořadatelkou byla paní učitelka Mgr. Lenka Buchtová.

Soutěž byla rozdělena do dvou částí- recitace a dramatizace. Všichni zúčastnění předvedli výborné výkony. Vždyť měli velmi dobrou motivaci! Vítězové jednotlivých kategorií (v některých případech i ti na druhých místech) postupují do krajského kola do Brna a tam budou mít možnost porovnat své výstupy s recitátory celého našeho kraje. Porota vybírala ty nejlepší a neměla to vůbec jednoduché. Letos v porotě zasedli Věra Sobotová, Jaromír Crhan a Jindřiška Kudrnová.

Chtěli bychom touto cestou poděkovat SOU Mikulov za sponzorský dar, cukrářská dílna totiž dětem vyrobila sladkou odměnu, výborné zákusky. Děkujeme i Městskému úřadu Mikulov za zapůjčení velmi pěkného prostoru k pořádání soutěže- kinoklubu.

Na uspořádání celé akce se finančně podílelo také SRPDŠ při Základní škole Mikulov, Valtická 3, okres Břeclav.

Gratulujeme všem vítězům k postupu do krajského kola a vážíme si výkonů všech recitátorek a recitátorů a přejeme jim hodně úspěchů v dalších soutěžích. Náš dík patří také vyučujícím, které své svěřence na oblastní kolo recitační soutěže pečlivě připravily. Už teď se těšíme na příští ročník.

Výsledky soutěže:

RECITACE

I.kategorie (1.třída)

1.místo: Eliška Pitrová (ZŠ Mikulov, Hraničářů)

2.místo: Tomáš Kišš (ZŠ Ivaň)

3.místo: Terezie Židelová (ZŠ Březí)

II.kategorie (2. a 3.třída)

1.místo: Kristýna Celnarová (ZŠ Ivaň)

2.místo: Petr Babič (ZŠ Valtice)

3.místo: Ondřej Liďák (ZŠ Mikulov, Valtická)

III.kategorie (4. a 5.třída)

1.místo: Tereza Kroupová (ZŠ Březí)

2.místo: Karolína Černovská (ZŠ Mikulov, Hraničářů)

3.místo: Vojtěch Rezek (ZŠ Mikulov, Valtická)

IV. kategorie (6. a 7.třída)

1.místo: Vojtěch Hondl (ZŠ Mikulov, Valtická)

2.místo: Klára Šílová (Gymnázium Mikulov)

3.místo: Tomáš Foltán (Gymnázium Mikulov)

V. kategorie (8. a 9.třída)

1.místo: Natálie Widholmová (Gymnázium Mikulov)

2.místo: Adéla Frlausová (ZŠ Mikulov, Valtická)

3.místo: Veronika Cigánková (ZŠ Březí)

DRAMATIZACE

I. kategorie

1.místo: Lucie Liďáková (ZŠ Mikulov, Valtická)

2.místo: Monika Kolajová, Vojtěch Karlík, Filip Hron, Simona Beďěroá (ZŠ Dolní Dunajovice)

3. místo: Alexandr Rogoň, Viktorie Čadová (ZŠ Valtice)

II.kategorie

1. místo: Barbora Vavříková (Gymnázium Mikulov)

Jindřiška Kudrnová

Ve dnech 4. - 11. 3. 2011 proběhl u žáků 6. až 9. tříd lyžařský výcvikový kurz ve Špindlerově Mlýně, Sedmidolí. Přestože se na podzim hlásilo přes 30 žáků, kurz nakonec z různých důvodů absolvovalo jen 16.

Přeprava na místo kurzu proběhla autobusem bez problémů, kde na nás již čekaly děti a kolegyně z 1. stupně a těšily se na zpáteční cestu do Mikulova. Závěrečný úsek k chatě jsme vyšlápli a mohli se kochat nádhernou zasněženou přírodou. Lyže a zavazadla nám pan chatař vyvezl rolbou.

Ubytování přímo u sjezdovky jsme znali již minulých let. Velmi se nám líbí, že každý pokoj má své sociální zařízení a strava je přímo v chatě. Před dvěma lety jsme museli na jídlo chodit na vedlejší chatu asi 100 m.

První den proběhlo ubytování a procházka do nejbližšího okolí. Druhý den proběhlo rozdělení do družstev a začal lyžařský výcvik. Lyžovali jsme každý den kromě pondělí, kdy jsme si udělali výlet do Špindlerova Mlýna, zájemci také navštívili místní aquacentum. Po prohlídce města jsme se autobusem se vrátili zpět.

Ve čtvrtek jsme zdárně absolvovali závody ve slalomu, i když stavba tratě nebyla jednoduchá, neboť terén byl namrzlý. Večer byly vyhlášeny výsledky, program na další den a následoval zábavný program, který si připravili učitelé. Každý pokoj měl službu v jídelně a večer program pro ostatní.

Bohužel jsme se nevyhnuli ani zranění. Jeden žák natáhl vazy v koleně a další žákyně si koleno narazila. Žádný další vážnější úraz naštěstí nebyl.

Sněhové podmínky byly slušné, místy byl sníh namrzlý a vpoledne na slunci rozbředlý. Počasí nám velmi přálo, denně jsme se mohli kochat azurovou oblohou a hřejícím sluníčkem.

Myslím si, že děti byly spokojené, že se jim kurz líbil a že příští rok pojedou opět.

Vedoucí LVK Mgr. Kamil Míček

Každým rokem jezdí naše škola na lyžařský výcvik .

Letos jsme nasedli do autobusu v pátek 4.2. a vydali se směrem Krkonoše.

Asi ve 14 hodin odpoledne jsme minuli Špindlerův Mlýn. O chvíli později následovalo místo, kde nás řidič vysadil a odtud jsme už museli šlapat po svých. K Davidovým boudám to byly 2 kilometry.

Jakmile jsme tam dorazili a vyložili rolbu, která přivezla naše věci, pan učitel nám přidělil pokoje . Potom jsme se všichni vydali na obhlídku okolí a vrcholek nejbližší hory. Byl krásný výhled, ale také velká zima. Když jsme se vrátili na chatu, byla nám podána večeře. Po ní jsme se sešli ve společenské místnosti, kde nám učitelé sdělili informace o následujícím dni. Pak bylo volno a v 22:00 večerka.

V následujících dnech přicházel s denním světlem i pan učitel Míček se svým „tichým“ budíčkem. Následovala hygiena a snídaně. Až do oběda jsme lyžovali. Potom do 16:00 pokračoval lyžařský výcvik s „následným sčítáním lidu“. Po večeři vždy jeden z pokojů připravil program pro ostatní .

Třetí den pobytu byl zcela odlišný. Vydali jsme se zledovatělou cestou do Špindlerova Mlýna. Tam jsme se rozešli , abychom se rozhlédli po obchodech a nakoupili dárky, pak jsme se seskupili a vyšli zpět k Davidovým boudám.

Další den po obědě byl odstartován slalom a večer pan učitel předal odměny. Příští dny jsme trénovali curving.

Nejsmutnější byl poslední den, kdy jsme si museli rychle sbalit věci, uklidit pokoje, sejít k parkovišti a naložit zavazadla. Cesta byla dlouhá , ale myšlenka domova a vydatného oběda nás uspokojovala. Do Mikulova jsme dorazili v 15:00 hodin a rozešli jsme se unaveni do svých domovů.