/ PAVLOVSKÁ / Školní zápisník - Pavlovská

Ve čtvrtek 20. 9. se konají ve všech třídách třídní schůzky. Začátek v 17:00 hodin.

V 16:00 hodin se sejde výbor SRPDŠ.

V pondělí jsme zahájili nový školní rok 2018-2019

Foto zde.

Obrovský dík patří našim rodičům, kteří v sobotu dopoledne dorazili, aby pomohli s úklidem školy před zahájením nového školního roku. Dík patří úžasným maminkám, babičkám, tetám a jedné sestřenici našich žáků, které nablýskaly na chodbách a v některých třídách, co jim přišlo pod ruku a skvělým tatínkům, kteří přidělali spolu s novým panem učitelem věšáky do šatny a ve třídách. Opravili zástěny na chlapeckých záchodech a nastavili židle a lavice v jazykové učebně. Jen za kávu a domácí buchtu pracovali pilně celé dopoledne. Paní učitelky "vypucovaly" WC a sborovnu a připravili tak všichni společně dětem čisté a útulné prostory. Dvě maminky si dokonce prodloužily pobyt až do neděle (s přestávkou na spaní) a nakreslily dětem v šatně, která celá prošla rekonstrukcí, nové obrázky. Děti se mají na co těšit. V neděli jsme se ještě s paní Komárkovou a její kolegyní snažily vyčistit podlahy na chodbách, které jsou špinavé po stavebních úpravách. Bude ještě chvíli trvat, než bude dlažba vypadat jako dřív.

Pro ilustraci foto středa, čtvrtek, sobota večer a neděle dopoledne.

Středa 29. 8.

Přípravný týden (20)
Přípravný týden (21)

Neděle 2. 9.

V pondělí 4. června jsme v osm hodin vyrazili do Brna. Prvňáci a druháci byli na hradě Špilberku,

Pondělí (11)

třeťáci a čtvťáci si prošli centrum, vyšlápli si na Petrov a nahlédli do Katedrály sv. Petra a Pavla.

Pondělí (1)

V jednu hodinu všichni společně nasedli na parník,

Pondělí (47)

který nás odvezl pod hrad Veveří,

Pondělí (65)

kde na nás čekali páni řidiči.

Pondělí (93)

Autobusy nás dopravily do střediska v Meziříčku. Vzápětí dorazily také děti z prvního stupně z Valtické.

Máme se fajn, sluníčko svítí, teplo až moc, schováváme se do stínu, chladíme nohy v rybníce, nejlíp je v lese.

Máme spoustu aktivit, chodíme na výlety, hrajeme hry v lese.

Foto pondělí zde.

V úterý navštívili třeťáci a čtvrťáci Zoo v Jihlavě. Nakoupili drobné dárky a na večeři se vrátili zpět.

Prvňáčci podnikli výlet do Řehořova a druháci vyrazili na jedno odpoledne do Měřína. Zvládli nákupy i parádní dětské hřiště. Všem se líbilo. Bylo fajn.

Všichni si taky užili spoustu her v lese, hraní na chatkách a kolem nich. Různé sporty probíhaly na všech hřištích v areálu.

Děti se těšily na každoroční hru smíšených družstev, kdy měly za úkol společnými silami, kdy starší pomáhají mladším, plnit různé úkoly. Zvládly je na výbornou.

Tři večery jsme se také sešli v kostýmech na společném setkání, kdy jsme hodnotili jednotlivé dny a zazpívali si mimo jiné i cestovatelkou písničku.

Nemohl chybět ani závěrečný táborák a stezka odvahy.

Balení a úklid chatek jsme taky zvládli a v pátek po obědě jsme vyrazili natěšení domů. Bylo pár slziček, ale dobrodružství a spousta zážitků pomohla smutek překonat.

Naštěstí se nevyplnila předpověď počasí s chladným a deštivým týdnem. Ráno nás budilo sluníčko a svítilo nám skoro celé dny. Za týden spadlo jen několik kapek. Chladili jsme se u vody a hráli si ve stínu v lese.

Krásné prázdniny, pohodové léto plné sluníčka a soustu zážitků a dobrodružství přejí dětem všichni pracovníci školy. Vy držte palce, ať to všechno ve škole zvládneme a v pondělí 3. září na viděnou.

Foto 1.A, 2.A, 3.A, 4.A

Předvánoční čas patří již tradičně florbalovým turnajům.

Mikulášský florbalový turnaj (13)

Foto zde.

V úterý 5. prosince nás navštívil Mikuláš se svojí družinou.

Mikuláš (2)

Fotografie najdete zde.

V úterý 14. listopadu se konalo ve sportovní hale v Mikulově okresní kolo florbalového Čeps cupu. Což je turnaj chlapců a dívek 1. stupně základních škol.

Celkem se okresního kola zúčastnilo 10 družstev. 3 dívčí a 7 chlapeckých. Naše škola vyslala do boje družstvo dívčí i chlapecké. K prvnímu utkání nastoupila obě družstva hned po zahájení turnaje, chvíli po osmé hodině. Dívčí družstvo Amazonek (ve složení Karolína Divišová, Adéla Hrdlíková, Amálie Kmetová, Veronika Kristová, Tereza Pospíšilová a Simona Šopíková) si lehce poradilo se soupeřkami z Dolních Věstonic. Naše děvčata je porazila 13:1.

Chlapci (ve složení Štěpán Haluza, Michael Komárek, Tomáš Krist, David Lípa, Jakub Mikeska, Hynek Novotný a František Pavlinec) nastoupili do prvního zápasu proti ZŠ Hraničářů a zvítězili

O víkendu spolu…

V pátk 15. 9. 2017 se děti z 5. A sešly na mikulovském nádraží, odkud se vydaly se svojí paní učitelkou a paní zástupkyní na víkendový pobyt do Březí.

Ve vlaku (2)

Místní obec dětem umožnila přespat ve společenské místnosti bývalých kasáren. Po příjezdu se děti ubytovaly a vypravily se na soukromou zahradu, kde si opekly špekáčky, zahrály si hry, zaskákaly na trampolíně,

Večerní zábava (3)

potěšily se s domácími zvířátky

Večerní zábava (1)

a na závěr si zazpívaly s paní vychovatelkou, která za nimi také přijela a doprovodila je na kytaru.

V sobotu byl naplánovaný výlet na nedaleký Liščí kopec, ale brzy nad ránem sprchlo a terén byl příliš mokrý. Obec Březí byla opět velmi vstřícná a umožnila dětem přístup do sportovní haly, kde si mohly celé dopoledne zkoušet své pohybové aktivity. Po vydatném sportování se všichni odebrali do místního Hostince u Ciboušů, kde měli objednané menu a pochutnali si na opékaných bramborech a smažených kuřecích kouscích. Pak už jen zbývalo se sbalit, nasednout na vlak a vrátit se zpět do Mikulova na nádraží. Tam už na děti čekali rozzáření rodiče.

Víkend spolu byl sice krátký, ale byl plný zajímavých činností a hlavně děti spolu strávily mimoškolní čas, který jim prospěl při startu do nového školního roku.

Velké díky patří obci Březí, rodičům, dětem a také všem zúčastněným, kteří tuto akci podpořili…

P9160665 (800x600)

Další fotografie zde.

V pátek 15. září k nám do tělocvičny zavítalo Loutkové divadlo „Marionet Matěje Kopeckého“ s představením "Cesta kolem světa". Během představení nám paní Ema Kopecká a strýc Pepin, přímí potomci slavného loutkáře Matěje Kopeckého, již desátá generace, představili řadu krásných marionet a předvedli dětem, co vše takové louky dovedou.

Děti se na konci představení mohly samy přesvědčit, že to není vůbec nic jednoduchého vodit loutku a ještě s ní předvádět různé pohyby. Pod rukama paní Emy a strýce Pepina loutky doslova ožívaly. Všem se nám představení moc líbilo.

Loutky Matěje Kopeckého (6)
Loutky Matěje Kopeckého (5)
Loutky Matěje Kopeckého (17)

Další fotografie zde.

Zahájení školního roku proběhne v pondělí 4. září v 8:00 hod. na školní zahradě.